امامت در پرتوی عقل و نقل

امامت در پرتوی عقل و نقل

امیر المومنین - ولایت - خلافت - جانشینی- عصمت -
امامت در پرتوی عقل و نقل

امامت در پرتوی عقل و نقل

امیر المومنین - ولایت - خلافت - جانشینی- عصمت -

حیات برزخی 1

  حیات برزخی

{ وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (169)} [آل عمران: 169]

قرآن می فرماید : و هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده مپندار،بلکه آنان زنده اند و در نزد پروردگارش روزی می خورند و متنعم هستند.

در این آیه کلماتی نهفته است که باید به شرح انها بپردازیم تا استدلال ما دقیق شود .

اولین کلمه این است که آن کسانی که در راه خدا جانشان را داده اند ، اموات مپنداریم ، یعنی خداوند از اموات پنداری انها ؛ نهی می کند .

کلمه بعدی آن است که انها زنده هستند و حیات دارند و دستشان به مانند احیاء باز است . منظور از حیات و زندگی در اینجا همان حیات و زندگی برزخى است که ارواح در عالم پس از مرگ دارند و این اختصاصى به شهیدان ندارد، ولى از آنجا که شهیدان به قدرى غرق مواهب حیات معنوى هستند که گویا زندگی  سایر برزخیان در مقابل آنها چیزی نیست، تنها از آنها نام برده شده است

و این زنده بودن ، نزد خداوند می باشد . همچنین نزد خداوند روزی می خورند .

بنابراین شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند . حال اگر ما پیامبر ص را شهید مپنداریم و بگوییم که از دنیا رفته اند ، در این صورت به رسول خدا نعوذ بالله توهین نموده ایم چرا که مقام ایشان را از شهدا پایین تر دانسته ام ؛ بنابراین باید معتقد شویم که رسول اکرم زنده هستند و در نزد خداوند روزی می خورند ، پسرسول اکرم ص حیات دارند و می توانند به مانند حیات دنیوی خود تاثیر گذار بر  این دنیا باشند . و ما می توانیم از ایشان درخواست کنیم و ایشان درخواست ما را پاسخ گویند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.